![DOHA, QATAR - January 25 : A general view of a replica of the FIFA World Cup Trophy by the national flag of Qatar at the Al Zubara Fort, a UNESCO World Heritage Site, in Madinat ash Shamal, Qatar Al Zubara fort in the North of Qatar, the host country of the Qatar 2022 FIFA World Cup on January 25 2016 in Doha, Qatar. (Photo by Matthew Ashton - AMA/Getty Images)](https://static.sky.it/images/skysport/it/calcio/2021/10/20/sport-brand-valore-classifica-2021/qatar_2022_coppa_getty.jpg.transform/hero-mobile/29e33261d10655a65f0ecbab82efa7542c0c7c06/img.jpg)
I brand sportivi che valgono di più nel 2021. CLASSIFICA
Realizzata da SportsPro con SponsorPulse, la classifica dei brand sportivi internazionali (compresi campionati, squadre, organi di governo e grandi eventi) è stilata secondo l'Opportunity Score che permette di confrontare i marchi in base a sette parametri. Tre club italiani nella top 50, dove proprio il mondo del calcio occupa otto dei primi dieci posti. La Ferrari è protagonista nel panorama della Formula Uno. Ecco la classifica completa
![57986421 A general view of an official match ball in use during the Champions League match at Stamford Bridge, London.](https://static.sky.it/images/skysport/it/calcio/2021/10/20/sport-brand-valore-classifica-2021/01_champions_pallone_dettaglio_ipa.jpg.transform/gallery-horizontal-mobile/c9652771832cc6eadb16965ce7c6e81a59c53ff2/img.jpg)
METODOLOGIA
Basato su sondaggi di oltre 30mila persone ogni mese, SponsorPulse studia la percezione dei consumatori in 18 dei più grandi mercati in tutto il mondo per determinare le emozioni e i comportamenti delle persone nei confronti dei brand. Oltre 250mila persone, di età compresa tra 13 e 64 anni, hanno contribuito a determinare la classifica che ha visto misurare un totale di 185 brand sportivi globali
![JAPAN TOKYO OLYMPICS PANDEMIC CORONAVIRUS COV??ID-19 epa08652118 View of an Olympic Rings monument near the National Stadium, the main venue of the Tokyo Olympics and Paralympics, in Tokyo, Japan, 07 September 2020. According to media reports, John Coates, Vice-president of the International Olympic Committee and head of the IOC’s Coordination Commission for the Tokyo Games, has confirmed that the Tokyo Olympic Games will proceed, with or without COVID-19, in 2021. EPA/FRANCK ROBICHON](https://static.sky.it/images/skysport/it/calcio/2021/10/20/sport-brand-valore-classifica-2021/02_tokyo_2020_ansa.jpg.transform/gallery-horizontal-mobile/5f18120dad30f20849d59779ae7e3c94f33ec669/img.jpg)
OPPORTUNITY SCORE
Al secondo anno di pubblicazione, la classifica dei brand sportivi internazionali (inclusi campionati, squadre, organi di governo e grandi eventi) è stilata da SportsPro secondo l'Opportunity Score di SponsorPulse. Si tratta di una valuta universale che permette di confrontare i marchi in base a sette parametri chiave, ovvero: interazione, intensità, slancio, passione, eccitazione, considerazione all'acquisto e preferenza.
Ecco quindi, dalla posizione 50 alla 1, i brand sportivi che valgono di più nel 2021
![(FILE) RUSSIA SOCCER FIFA WORLD CUP 2022 epa07593443 (FILE) - The World Cup trophy during the FIFA World Cup 2018 final between France and Croatia in Moscow, Russia, 15 July 2018, reissued 23 May 2019. Media reports state that Fifa, the soccer world governing body, has abandoned plans to expand the 2022 World Cup in Qatar to 48 teams.
(RESTRICTIONS APPLY: Editorial Use Only, not used in association with any commercial entity - Images must not be used in any form of alert service or push service of any kind including via mobile alert services, downloads to mobile devices or MMS messaging - Images must appear as still images and must not emulate match action video footage - No alteration is made to, and no text or image is superimposed over, any published image which: (a) intentionally obscures or removes a sponsor identification image; or (b) adds or overlays the commercial identification of any third party which is not officially associated with the FIFA World Cup) EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA EDITORIAL USE ONLY *** Local Caption *** 54492787](https://static.sky.it/images/skysport/it/calcio/2021/10/20/sport-brand-valore-classifica-2021/50_mondiale_fifa_coppa_ansa.jpg.transform/gallery-horizontal-mobile/abbfd561dfee3247b267e2b2fac26d145fab49ab/img.jpg)
1) MONDIALI FIFA (calcio)
- Opportunity Score: 35.6